Първият инфлуенсър на Бог

06:25, 01 юни 24 / Свят Шрифт:
Вангелия Чорбаджийска

В продължение на векове, чрез процеса на канонизиране, Католическата църква съхранява и спазва традицията да признава личности, чийто живот е бил пример за изключителна святост и преданост на Бога.

Една от най-новите и завладяващи фигури, която успява да поеме по този път, е италианският тийнейджър Карло Акутис. Неговото наследство оставя дълбока следа в историята на съвременната католическа общност.

Умирайки едва на 15 години, през 2006 г., Карло Акутис бързо става известен сред римокатолиците като "пророкът от интернет".

Той прекарва по-голямата част от живота си в Милано, като още от малък започва да проявява силен интерес към християнската вяра. Едва на 7 години решава да посещава ежедневната литургия, впоследствие започва да се моли с броеница и често да практикува тайнството на изповедта. Неговата отдаденост вдъхновява и майка му да се присъедини отново към църквата.

Снимка: ЕПА/БГНЕС/MASSIMO PERCOSSI 

Една от най-забележителните прояви на неговата духовност се оказва дълбоката му преданост към Евхаристията, известна също като "свето причастие". Последователите на Карло твърдят, че момчето е определяло причастието като "път към небесата". Карло е поставял това тайнство на централно място в живота си.

Според майка му, подобно на всяко друго дете, Карло също е обичал да играе футбол и видео игри, но е бил призован да служи на вярата. Тя споделя, че синът и търсел начини да помага на по-малко щастливите хора, както и да дарява на бездомните. А в месеците преди смъртта си, той е създал и уебсайт, в който е започнал да споделя истории за чудесата, които се случват по света.

С помощта на компютърните умения, които успява да усвои сам, Карло използва интернет пространството, за да популяризира смисъла на вярата и предаността към тайнството на причастието. В епоха, в която интернет често се възприема като пречка в духовното търсене, Карло успява постепенно да възроди вярата в това, че Бог може да присъства навсякъде.

Поради това, сред почитателите си, Карло завинаги остава "инфлуенсърът на Бог".

Снимка: ЕПА/БГНЕС/MASSIMO PERCOSSI

Смъртта обаче не успява да спре мисията на Карло. Неговата отдаденост на вярата продължава да се разпространява до такава степен, че множество миряни започват да отправят молитвите си към него. Така се случва и първото чудо.

През 2013 г. момче на име Матеус, което има тежка вродено заболяване на панкреаса, изпада в критично състояние. Търсейки отчаяно лек, семейството на момчето поставя дреха, която е принадлежала на Карло Акутис близо до детето. Няколко дни по-късно Матеус се оказва излекуван. Лекарите установяват, че панкреасът му е възвърнал нормалното си функциониране и момчето е спряло да изпитва болки.

Впоследствие Ватиканът признава този случай като чудо.

Появяват се и още истории за това как молитвата към Карло е помогнала за изцеляване. Дете в Индия се е възстановило от тежко бъбречно заболяване, а жена в Италия, която е била диагностицирана с рак, внезапно се е оказала напълно здрава.

Снимка: ЕПА/БГНЕС/MASSIMO PERCOSSI

Според Ватикана второто чудо на Карло е свързано със студентка от Коста Рика . Тя получава тежка травма на главата след падане с велосипед във Флоренция. Жената се е нуждаела от тежка операция, без гаранции за оцеляване. Майката на пострадалата отива на гроба на Карло,за да се помоли. И момичето постепенно се възстановява.

Това подтиква Католическата църква да започне канонизацията на първият светец за новото хилядолетие. И първия светец "милениал".

Последната стъпка от процедурата изисква официалното признание на Църквата за второто чудо на Карло. Папа Франциск потвърждава, че е необходимо единствено да се свика среща на кардиналите. Чака се насрочване на дата за провеждането ѝ.

Според майката на Карло, той е бил "светлата страна на мрежата". Животът му "може да послужи като пример как интернет може да се използва за добро, за разпространение на добри неща".

Източник: carloacutis.com

Ключови думи

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама